Tips till företagare i hem- och inredningsbranschen

Oavsett om du redan driver ett eget företag i stor eller liten skala, eller är intresserad av att utforska möjligheterna till att sälja det du skapat kan du här få tips på hur du kan göra ekonomiska och tidsmässiga besparingar och tillmötesgår problem som riskerar att stå i vägen för din kreativitet. Entreprenörskap är som många känner till en krävande sysselsättning. Att kombinera det med design, inredning, snickeri eller annan konstnärskap är en svår balans.

Ofta möter man inom kreativa branscher problem med hur administrationen ska göras på rätt sätt. Bokföring är inte det enklaste, vilket också är anledningen till att man utbildar sig för att bli redovisningskonsult. Utmaningarna kan vara positiva, men ställer ofta till det när det är mycket som skall göras och särskilt när ett företag är nystartat och företagaren är oerfaren. Idag finns det dock hjälp att få, enkelt.

Få kontroll över redovisningen nu!

Oavsett om du tycker att administration så som redovisning och bokslut är komplicerat kan det vara bra att se över möjligheterna till att någon utför jobbet åt dig. I detta fall får du som företagsledare chans att spendera tiden på det du föredrar mest i ditt företag. Du kanske hellre vill åka på inköpsresa eller helt enkelt förkovra dig i din inspiration.

Genom att driva ditt företag på ett strategiskt sätt kan du få tid till att utöka din marknad, eller varför inte inreda ditt kontor? Ett kostnadsfritt verktyg för gratis offert inom redovisning hjälper dig att komma i kontakt med en professionell person som sköter ditt behov av redovisning. Tjänsten är både gratis och bindningsfri, och en fördel om du vill slippa att sålla oändliga alternativ på nätet. Här får du istället kontakt med tre olika redovisningskonsulter och ta del av deras offerter.

Därefter väljer du den som passar dig bäst utifrån dina prioriteringar. Vill du till exempel ha ett personligt samarbete kan du välja den som ligger närmast dig geografiskt. Har du önskemål vad gäller tillgänglighet eller värdesätter tidigare kunders omdöme är detta självklart vad du ska gå efter vid ditt val. Med en tjänst som denna är huvudsaken att valet blir enklare och att du snabbare kommer i kontakt med hjälp även i brådskande situationer.

Du slipper att känna dig fast på uppgifter du inte bemästrar eller kanske inte alls intresserar dig för, och behöver inte heller jämföra så länge att det blir ett omöjligt val. Kom ihåg att tid är pengar! Tidigare använda av tjänsten rekommenderar den just för att den är tidsbesparande och effektiv. Att sidan är lättnavigerad är givetvis ett plus. Kunder har genom tjänsten inlett längre samarbeten med sin revisor. Vilka fördelar innebär ett samarbete för ditt företag?

Frida Møller Författare